Yunior i to jest przykład, że nie ma co przeginać z twardością sprężyn, a z tego co pamiętam to i tak Ty masz najbardziej miękkie 18. Ja mam założone 19 do liftbecka z gazem i hakiem i czuję różnicę, że jest twardziej od serii. Z tym że wysokość u mnie to 385mm to już niżej bym nie chciał. Tak na prawdę chodzi o to jak auto zachowuje się pod obciążeniem, bo na pusto to i seryjne sprężyny mogą dobrze wyglądać i kierwoca nie widzi problemu. To co mogę stwierdzić, że lejforsy dobrze zachowuję się pod obciążeniem tzn nie siadają a czy na pusto centymetr w tą czy wewtą nie robi różnicy. A jak auto doładuje się maksymalnie to każde siądzie na tym polegają sprężyny. Jak ktoś chce wysoko to niech kupi sobie terenówkę.
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez yunior81Tabel, nic Ci nie wznosilo tylko jest " spierniczona" charakterystyka zawieszenia. Przod jest nisko i jest miekki tyl jest wyzej od serii i jest bardziej twardy.
Mi po wymianie samego tylu tez jezdzilo mi sie dobrze do czasu kiedy to pewnego dnia spieszac sie jechalem droga z koleinami 140/150. Auto z miekkim przodem i sztywnym tylem chcialo wystrzelic jak z procy z tych kolein i naprawde bylo je ciezko przy tej predkosci utrzymac pomimo ze kola mam 15". Po wymianie sprezyn z przodu auto prowadzi sie super bez wzgledu na nawierzchnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TabelA ja powtórzę test jak przestanie wiać Powtarzam pytanie - jakie objawy daje złe ustawienie geometrii?
Źle ustawiona zbieżność - jakie skutki
Ustawienie kół może zmieniać się w trakcie eksploatacji - na skutek wymiany, bądź normalnego zużycia części zawieszenia, np. łożysk kół, przegubów drążków kierowniczych, tulei metalowo-gumowych. Dlatego warto podczas rutynowego badania diagnostycznego zwrócić uwagę czy zbieżność kół mieści się w podawanym przez producenta zakresie.Jakie mogą być skutki źle ustawionej lub rozregulowanej zbieżności postaramy się opisać poniżej:
Skutkiem złej zbieżności kół mogą być:
Zbyt duża zbieżność kół może być przyczyną:
(1) Przyspieszone zużywanie się zewnętrznej części opony
(a) Na oponach radialnych nadmierna rozbieżność wpływa na zużycie podobnie jak nadmiernie ujemny kąt PK
(b) Wzór bieżnika opony jest poząbkowany
(c) Wyczuwalna ręką nierówna powierzchnia opony w kierunku poprzecznym
(2) Niestabilności kierowania
(a) "wędrowanie"
Zbyt duża rozbieżność kół może być przyczyną:
(1) Przyspieszonego zużywania się wewnętrznej części opony
(a) Na oponach radialnych nadmierna rozbieżność wpływa na zużycie podobnie jak nadmiernie ujemny kąt PK
(b) Wzór bieżnika opony jest poząbkowany
(c) Wyczuwalna ręką nierówna powierzchnia opony w kierunku poprzecznym
(2) Niestabilności kierowania
(a) "wędrowanie"
(b) nadsterowność
Źle ustawiony kąt pochlenia koła może być przyczyną:
Zbyt duży dodatni kąt PK może być przyczyną:
(1) Zużycia zewnętrznej części opony
(2) Ściągania
(3) Nadmiernego zużycia elementów zawieszenia
Zbyt duży ujemny kąt PK może być przyczyną:
(1) Zużycia wewnętrznej części opony
(2) Ściągania
(3) Nadmiernego zużycia elementów zawieszenia
Niesymetryczny kąt PK (różnica L-P > 30') może być przyczyną:
(1) Ściągania pojazdu na stronę bardziej dodatniego kąta PK
Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy może być przyczyną:
Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje przede wszystkim niestabilność pojazdu oraz wpływa na powrotność koła kierownicy
Różnica kątów skrętu kół maksymalny kąt skrętu
Może być przyczyną nadmiernego zużycia opon
Piszczenia opon przy skręcie,
Informuje nas o skrzywionych elementach
Nieprawidłowa Równoległość osi może być przyczyną:
(1) Zużycie opon
(2) Błędne ustawienie koła kierownicy po regulacji
(3) Ściąganie pojazdu
(4) Czterośladowość pojazdu
(5) Przestawione koło kierownicy
Źródło: https://www.felgi.krakow.pl/index.ph...d=30&Itemid=53
" Co Pan zrobisz?...Nic Pan nie zrobisz !"
Pzdr. - 1.6 MPI
Komentarz
-
-
Czołem!
Ponownie tu zaglądam bo mam pewien niepokojący mnie objaw. Tzn miałem już wymieniane z tyłu sprężyny. Ostatnio jednak zdarzyło mi się, że kilka razy ktoś zamrugał mi długimi w nocy... Mniemam, że po prostu oślepiam innych nieco. Szczególnie przy przyspieszaniu. Widzę to po znakach - jak wcisnę gaz to mógłbym wyznaczać tunel do lądowania dla samolotów. Świecę ewidentnie nieco w kosmos. Znaki przy drodze są oświetlone po same czubki, nawet te relatywnie blisko. Też macie tak po wszystkich wymianach? Czy po prostu te sprężyny to taki badziew, że już padły ponownie?
Komentarz
-
-
iFi,
amortyzatorykliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iFiCzołem!
Ponownie tu zaglądam bo mam pewien niepokojący mnie objaw. Tzn miałem już wymieniane z tyłu sprężyny. Ostatnio jednak zdarzyło mi się, że kilka razy ktoś zamrugał mi długimi w nocy... Mniemam, że po prostu oślepiam innych nieco. Szczególnie przy przyspieszaniu. Widzę to po znakach - jak wcisnę gaz to mógłbym wyznaczać tunel do lądowania dla samolotów. Świecę ewidentnie nieco w kosmos. Znaki przy drodze są oświetlone po same czubki, nawet te relatywnie blisko. Też macie tak po wszystkich wymianach? Czy po prostu te sprężyny to taki badziew, że już padły ponownie?
Po drugie jak przyspieszasz to odciążasz przód auta a dociążasz tył i zawsze będzie tak ze podczas przyspieszania świeci się lekko wyżej. Nie sądzę że zawsze jeździsz na przyspieszeniu :wink: wiec nie ma sie czym martwić, jednak zawsze warto skontrolować ustawienie świateł.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez yunior81Po pierwsze jak wymieniłeś z tyłu sprężyny to tył auta poszedł do góry wiec reflektory powinny świecić delikatnie niżej.
Zamieszczone przez yunior81Po drugie jak przyspieszasz to odciążasz przód auta a dociążasz tył i zawsze będzie tak ze podczas przyspieszania świeci się lekko wyżej. Nie sądzę że zawsze jeździsz na przyspieszeniu wiec nie ma sie czym martwić, jednak zawsze warto skontrolować ustawienie świateł.
Rozumiem, coś było w bagażniku itp, ale sam wazę 120kg, a sam jechałem w samochodzie, takiego efektu chyba nie powinno być...
No ale nic, to są tylko przypuszczenia. Postaram się podjechać najpierw do ogarniętego mechanika i sprawdzić co i jak.
Komentarz
-
-
Nie no Borsuk2, nie przesadzajmy. Po wymianie sprężyn prewencyjnie regulowałem nadajniki
Tak jak pisałem - mrugają przede wszystkim jak przyspieszam... normalnie jak jadę, po płaskim, nie przyspieszam nikt nie ma do mnie uwag... Tak czy inaczej - pojadę do mechanika - ustawię, sprawdzę i zobaczymy.
Komentarz
-
-
Mnie tez od zawsze mrugaja, tak w O1, tak w O2 jak i O2 FL. A czemu mruga, bo wystraczy ze auto ma przednie jedno kolo wyzej, drugie nizej, jak stoi sie na poboczu, a auto nadjezdzaja z dolu i mrugaja, bo im xenony za mocno daja. Pomijam ilu mnie oslepia jak wjezdza na to wzniesienie. Jak im odmrugne to najczesciej im przechodzi, raz jeden z Volvo S40 chcial dyskutowac, bo jemu zaroweczki ledwo co swiecily i nie rozumial, ze inna lampa moze swiecic mocniej :twisted: Na testerze w stacji diagnostycznej, wszystko jest ustawione bardzo dobrze
Komentarz
-
-
W moim przypadku też siadł tył. Nie zwracałem na to uwagi ale dopiero jak trafiłem tutaj na forum postanowiłem trochę podziałać w tym temacie (bardziej dla zasady niż potrzeby)
W SAP mi odmówili. Później próbowałem w Katowicach ale też bez skutku. Byłem również w Kielcach gdzie kupowałem auto i oczywiście ten sam tekst że to nie ich wina itp bla bla bla.
Napisałem pismo powołując się na produkt niezgodny z umową. Wysłałem pocztą do ASO gdzie nabyłem samochód. Po kilku dniach telefon z ASO że importer zgodził się na dołożenie sprężyn dodatkowych.
Teraz przy pełnej butli lpg oraz pełnym zbiorniku mam 390 mm i jest ok. Komplet pasażerów miałem może z dwa razy i większość czasu podróżuję sam, więc nie będę kombinował już z innymi sprężynami nawet jeśli trochę się obniży.
Ogólnie muszę przyznać że auto prowadzi się lepiej. Już tak bardzo nie buja
Nie warto odpuszczać, mnie też zbywali tekstami że gwarant daje im 6 miesięcy na sprężyny, że to moja wina bo gaz założyłem że na ziemi jest grawitacja itd itp.
Jeździłem ostatnio Golfem V z 1.9 tdi i zawieszenie było strasznie twarde. Na mój gust trochę za bardzo. Ciekawe czy w Octavi z dislem zawieszenie też tak utwardzono.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kinimod1987W moim przypadku też siadł tył. Nie zwracałem na to uwagi ale dopiero jak trafiłem tutaj na forum postanowiłem trochę podziałać w tym temacie (bardziej dla zasady niż potrzeby)
W SAP mi odmówili. Później próbowałem w Katowicach ale też bez skutku. Byłem również w Kielcach gdzie kupowałem auto i oczywiście ten sam tekst że to nie ich wina itp bla bla bla.
Napisałem pismo powołując się na produkt niezgodny z umową. Wysłałem pocztą do ASO gdzie nabyłem samochód. Po kilku dniach telefon z ASO że importer zgodził się na dołożenie sprężyn dodatkowych.
Teraz przy pełnej butli lpg oraz pełnym zbiorniku mam 390 mm i jest ok. Komplet pasażerów miałem może z dwa razy i większość czasu podróżuję sam, więc nie będę kombinował już z innymi sprężynami nawet jeśli trochę się obniży.
Ogólnie muszę przyznać że auto prowadzi się lepiej. Już tak bardzo nie buja
Nie warto odpuszczać, mnie też zbywali tekstami że gwarant daje im 6 miesięcy na sprężyny, że to moja wina bo gaz założyłem że na ziemi jest grawitacja itd itp.
Jeździłem ostatnio Golfem V z 1.9 tdi i zawieszenie było strasznie twarde. Na mój gust trochę za bardzo. Ciekawe czy w Octavi z dislem zawieszenie też tak utwardzono.
Poniżej mój problem, dzisiaj byłem na pomiarach w Rzeszowie (auto kupione w Wieliczce). Pomiar przy pustym bagażniku + 2 pełne zbiorniki wykazał ponad 3 cm mniej niż zakłada minimum także jest tragedia. Pan z salonu wysłał maila do kogoś tam od satysfakcji/zadowolenia klienta, ale odmówili. Napisałem do Skody na stronie skoda-auto, poniżej co otrzymałem
Witam, proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. W kwietniu 2012 roku zakupiłem u dealera nową Skodę Octavię Tour 1.6 MPI + LPG Landi Renzo montowana w salonie. Od samego początku użytkowania zauwazyłem, że auto z tyłu mocno "siedzi". Rzuciło mi się to w oczy, poprzednia Octavia U1 Tour miała znacznie większy prześwit. Uznałem, że skoro auto jest nowe to tak ma być. Autem z reguły jeździłem max w 2 osoby (kierowca + pasażer) do tego z pustym bagażnikiem (znajduje się w nim koło zapasowe + butla lpg). Przed świętami dostrzegłem problem i uznałem, że coś trzeba z tym zrobić. Jadąc w 4 osoby + normalny bagaż zacząłem tyłem/spodem obcierać o klasyczne progi zwalniające. Pierwszy raz spotkałem się z takim przypadkiem, w bagażniku bagażu było max 50-70 kg gdzie producent przewiduje sporo więcej. Zgłosiłem się kilka dni temu z problemem do Salonu Rex Auto w Rzeszowie ul. Sikorskiego, zgłosiłem problem w dniu dzisiejszym tj. 02.01.2014 miałem zglosić się na pomiar prześwitu tylnego zawieszenia co zrobiłem, okazało się, że jest 3 cm poniżej minimalnej normy..auto mierzone z pustym bagażnikiem - tylko koło zapasowe + pełne zbiorniki lpg + PB. Pan z serwisu wysłał maila z prośbą o dofinansowanie instalacji sprężyn progresywnych jednak po kilku godzinach otrzymałem od niego telefon z odmową. Proszę o pomoc, jestem zniesmaczony całą sytuacją, dowiedziałem się, że gdybym problem zgłosił do pół roku od zakupu lub 10000 km nie powinno być problemu z naprawą ja natomiast zglosiłem go teraz, gdyż wcześniej nie jeżdziłem więcej niż w 2 osoby i nie myślałem, że jadąc w 4 + bagaż będę obcierał o progi. Dodam, że auto obecnie ma 41 tys km przebiegu, serwis zrobiłem po 1000 (1 tydzień od zakupu Auto Luzar Wieliczka), 15000 (5 miesięcy od zakupu)! oraz 30000 w Rex Auto w Rzeszowie i nikt nie podpowiedział, poinformował że mogę domagać się wymiany i że auto znacznie siedzi mimo, że Panowie w serwisie napewno zwrócili na to uwagę.. Proszę o pomoc, przekonałem się do marki, w przyszłym tyg odbieram drugą Octavię tym razem 3 jednak chciałbym aby Państwo pomogli mi rozwiązać tą nieprzyjemną dla mnie sytuację. Problem jest szeroko opisany na forum octaviaclub polska, gdzie użytkownicy w większości pisali, że udało im się w ramach gwarancji wymienić sprężyny, jednak u mnie w Rzeszowie spotkałem się z odmową, Rex Auto posiada zlecenie z pomiarami z dnia 02.01.2014 także można się z nimi kontaktować, pozdrawiam
Szanowny Panie!
Na wstępie pragniemy Pana poinformować, iż Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. nie była oraz nie jest Gwarantem zakupionego przez Pana samochodu, czy też jakichkolwiek usług wykonywanych w pojeździe. Innymi słowy, Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. nie jest stroną w przedmiotowej sprawie.
Ponadto na uwagę zasługuje fakt, iż montaż instalacji LPG firmy Landi Renzo realizowany przez Autoryzowanych Partnerów Serwisowych ©koda Auto jest zawsze dokonywany po rejestracji pojazdu (po jego zakupie). Tym samym, nabywca kupuje/nabywa dwa produkty, samochód i dedykowaną instalację gazową, co w konsekwencji skutkuje otrzymaniem gwarancji na okres dwóch lat, licząc od dnia wydania pojazdu.
Dalej patrząc, bezsprzecznym jest fakt, iż samochód opuścił linię produkcyjną wyposażony w sprężyny śrubowe odpowiednio dobrane do wskazanego pojazdu. Jednak modyfikacja, która miała miejsce po sprzedaży i zarejestrowaniu pojazdu może powodować, iż przy specyficznej eksploatacji (dociążanie przestrzeni bagażowej) może dojść do poddania/ugięcia się ww. sprężyn. Tym samym, sprzedawcy powinni informować Klientów, o celowości stosowania sprężyn o większej sztywności lub dodaniu/domontowaniu sprężyn progresywnych.
Reasumując, Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z przykrością zawiadamia, że nie ma możliwości wyjścia naprzeciw Pana oczekiwań.
Z wyrazami szacunku,
Zespół ©koda INFO
Wydaje mi się, że sprawa ta jest Państwu dobrze znana. Dowiedziałem się, że problem za miękkich sprężyn występował w Tourach również bez instalacji LPG. Jest on szeroko opisany na forum w Internecie -> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=56292 Dlaczego uważacie Państwo, że winna jest instalacja LPG? Zaznaczyłem, że auto jest nisko posadzone z tyłu z pustym bagażnikiem. Rozumiem, że gdybym zamiast zatankowanej do pełna butli z LPG która waży max 60 kg załadował 300-400-500 kg ładunku tak jak przewiduje producent to z zawieszeniem byłoby OK? Robimy problem, ponieważ auto posiada LPG. A ja zaznaczyłem, że dzisiejszy pomiar przy aucie bez pasażerów, pustym bagażniku a tylko z pełnym zbiornikiem PB (55L) oraz LPG (40L) wykazał ponad 3 cm poniżej określonego minimum. Czy uważacie Państwo, że spowodowane to jest samą instalacją LPG? Nie jest to mój pierwszy samochód zasilany gazem, i w żadnym poprzednim problemu takiego nie miałem. Krótko mówiąc wychodzi na to, że gwarancję niby mam, ale jej nie mam, bo przecież cokolwiek się stanie to wszystkiemu winna będzie instalacja LPG która została za ciężkie pieniądze 4800zł instalowana w Salonie Skody. Gdzie w takim razie mam zwrócić się z problemem? Do sądu, do TVN Turbo?
Na kolejną odpowiedź czekam, ale po otrzymaniu pierwszej nie wierzę w cuda.. poradzcie proszę co robić, mam zdjęcie samochodu zrobione dziś, gdzie widać jak wyraźnie tył jest siadnięty jednak nie wiem jak go tutaj wkleić.
Przed chwilą otrzymałem właśnie odpowiedź, poniżej wklejam
Szanowny Panie!
Stroną dla Pana jest sprzedawca pojazdu, który powinien Pana poinformować, że po zamontowaniu instalacji gazowej, czy tez haka holowniczego może dojść do tzw. siadania sprężyn zawieszenia tylnego pojazdu. Reasumując, Volkswagen Group Polska Sp. z o.o. z przykrością zawiadamia Pana, że nie ma możliwości wyjścia naprzeciw Pana oczekiwaniom.
Z wyrazami szacunku,
Zespół ©koda INFO
W takim razie będę próbował naciskać teraz sprzedawcę samochodu.. jakie kroki podejmę dalej to jeszcze nie wiem, ale napewno tak tego nie zostawię
Komentarz
-
-
doobo, odpowiedź jaką otrzymałeś z VWGroup jest prawie identyczna jaką otrzymałem ja w/s tylnego zawieszenia.
Niemniej jednak po żywiołowej wymianie korespondencji za 1szym razem dołożyli mi BFki, za drugim MADy do BFek, i auto miało ponad rok i >10kkm przebiegu, więc VWG jak chce, to potrafi wyjść na przeciw oczekiwaniom klienta i zlecić wskazanemu ASO dołożenie MADów.
Jedyne problemy jakie miałem to tylko z ASO na Połczyńskiej w W-wie, gdzie jeden doradca serwisowy postawił sobie za zadanie uniemożliwić mi pozytywne załatwienie sprawy, dlatego po pozytywnej dla mnie decyzji VWG w/s dołożenia MADów i wysyłce ich do tego ASO, specjalnie zwlekało z telefonem do mnie o montażu i czekałem na to ponad miesiąc mimo, że się upominałem...Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
Komentarz
-
-
doobo ja też kupowałem w Wieliczce swój samochód i bezpośrednio z nimi załatwiałem sprawę reklamacji. Oczywiście na początku kręcili nosem ale po małych naciskach załatwili sprawę w przeciągu tygodnia. Najpierw załatwili Bf-ki które siadły po dwóch tygodniach . Po ponownym zgłoszeniu problemu dołożyli mi Mady i zrobiłem już na nich 15kkm i na razie trzyma wymiary.
Komentarz
-
-
mam prosbe czy ktos kto wymienial sprezyny samodzielnie moglby potwierdzic czy sposob w jaki zamierzam to zrobic jest dobry ?
1. podnosze auto podnosnikiem a nastepnie podstawiam "kobylke" powiedzmy ze cegly
2. podstawiam podnosnik pod wachacz w miejscu pokazanym na zdjeciu strzalka (mniej wiecej tam)
3. odkrecam srube zaznaczona kolkiem (prosba o potwierdzenie ze wlasnie ta srube)
4. opuszczam podnosnik zwalniajac sprezyne
i tu mam pytanie odnosnie 4 - czy nie urwie mi palcow reki etc ?
czy nie jest jednak potrzebny sciagacz do sprzezyn ?Załączone pliki
Komentarz
-
Komentarz